gårdagen och idagdagen..

Det var en varm sommarliknande vårdag och jag hittade ett par nya skor. Först skola, lite kreativitet sipprade fram ändå.. sen bil till Skövde, lite gå-på-stan, en lunch på uteservering, bolagsbesök och grillproviantering.
Sen ligga på gräsmatta i sol. Prata.
Sen kom Svante.
På Malins uteplats satt vi. Jag, Svante och Malin. Grillandes, drickandes öl och pratandes. Infravärme och värmeljus. Finns det nånting vi inte pratade om? Det känns inte så. Allvarligheter och Roligheter varvades på ett ytterst trevligt sätt.
"hur säger man? cremefrech eller krämfräsch? eller kräm  fräsch? kräm fräsch..hur lät det? hur är en kräm fräsch människa? en kille med solariebränna och för mycket hårgele..en riktigt kräm fräsch kille"  
NI ÄR BRA! 

Nattbussen hem. Lagom apfull kille med räksallad i hela ansiktet sjunger "penetrerakärringarochknullakor-sånger" högt och ljudligt hela vägen mellan Skövde och Tidaholm och jag känner mig plötsligt väldigt nykter.
Hemma tre. Somna fyra.

Åtta ringer väckarklockan och vill att jag ska gå till jobbet.
Jag vill inte gå till jobbet. vill. bara. sova. Men..efter en dusch och lite piff och puff kände jag mig nästan levande trots väldigt lite sömn och en liten känsla av "hang-over light" i kroppen.
Mantra= "spring hit. Spring dit. Sälj sprit."
Gäsp.
Hem.
Slockna genast.
Vakna nyss.

På måndag ska jag till Falköping för någon typ av gårdagsrepris.
Det känns bra nu.
image16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback