svart buss mot svart bakgrund..

"Svart buss mot svart bakgrund." Den blev inte riktigt så fin som jag hade tänkt mig.. men det var iallafall skönt att skapa. Imorgon ska jag gå upp tidigt..eller nja..inte tidigt kanske..äta frukost (!) och sätta mig och jobba med ett litet projekt. Jag ska dra ut sladden till teven så jag inte blir distraherad och lyssna på Cigaro grande för att få inspriation..

Ikväll blir det lugna gatan. (Jeanette, kom hem nu så vi kan leka.!) Jag ska städa undan, det ser ut som om jag har haft inbrott nästan och det är ju inte så kul. Diska, städa hos fisken, byta lakan och göra det lite hemtrevligt  här hos mej själv, sen en kopp te och en muffins som bakades igår. -nickar- det blir bra. Och har jag skrivit det här så måste det ju också göras.
Igår var förresten min första dag som anstäld på Tidahölms Systembolag.  Det var både härligt och hemskt, jag gillar att jobba..men jag är så van att jobba i Sveg. Skarabörsdialekten är inte alltid riktigt lätt att förstå för en förvirrad norrläning.

Mina öron har fått ovanligt mycket stimulans lately, en drös ny musik har ramlat in och jag gillar den faktiskt riktigt mycket. Erlend Öyes diverse konstalationer, Nouvelle Vague and so on..jag är så sur för att jag inte kan lägga in ny musik i min mp3-spelare!!
image7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback