ärtan på väg..

Den lilla, gröna bilen klarar mer än man tror..
I måndags efter jobbet åkte jag till skövde för att ta en fika med malin på Pim´s.
(bara det gjorde mig en smula nervig eftersom mina äventyr med bil enbart sträckt sig mellan Ytterberg och Sveg innan..och jo, den där trippen till IKEA i Sundsvall)
Väl där, efter en kaffe och en sjukt liten macka för lite för dyra pengar kom Malin på att det vore kul att åka till Jönköping och hälsa på Jesper.
Jag tvekade. hade ont i magen och var kanske lite rädd för att döda bilen..men va fan. Live a little.
Vi packade lite saker och malins storebrors underbara, bärbara högtalargrej och åkte.
Väl där stekte vi halloumiost, drack lite vin, gick en nattpromenad, såg på poker på teve och somande.
Jag klev på en mördarsnigel också..barfota. Rysrysrysrysrysrys..
Dagen efter åkte vi på mosaikjakt.. det gick inget vidare. Mosaik är dyrt.
Jag läste ut halva Erlend Loes "Volvo lastvagnar" som jag kidnappade på Jespers köksbord. Den var bra, jag måste nog köpa den så jag får se hur den slutade..
Sen blev det varmt och vi hittade ett sorbetföråd i frysen.
Sen kände jag att det var dags att dra mig tillbaka till Tidaholm..
Det gick bra, jag kom fram.

Det är så roligt att ha bil!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback