jag dansar aldrig nykter..

..men igår gjorde jag visst det.. för man blir ju knappast full på nån liten öl.
För vad gör man när fötterna vill dansa och ögonen inte vill se på teve?
Man går ut och dansar. Självklart.
På Bryggeriet.

Att vara inflyttad till småstad är en märklig känsla..
Man vet ju precis hur det är att vara inföding i småstad.
"heeej, fan va länge sen, vad gör du nu för tiden?" ..."tjaa, är du här? du skulle ju jobba imorron!"
Man vet precis vilka man ska passa sig för, vilka som alltid blir för fulla och vilka som det nästan skulle vara lite värt att ragga lite på.. Man vet vilka som dansar bra, vilka som dansar dåligt och vilka som inte dansar alls. Man vet vem som hade rosa tröja på skolkortet och vem som först blev av med oskulden.. typ. Man vet att man kommer träffa någon som man är glad att se..
Det är lite annorlunda att vara inflyttad till småstad.
Känna kanske två, känna igen kanske tio.. busschaffisen, killen på ica, nån från nån annan klass på skolan man slutat på, nån man sett på stan eller som kund på jobbet.. men ingen man kan prata med direkt. Kanske växla några ord med grannen bara..
Jeanette, gud vad bra att du finns!!
All denna anonymitet har för övrigt en fördel också.
Man dömmer ingen för deras högstadiejag, dessa okända/pyttelite igenkända ansikten har ingen historia jag behöver bry mig om..Ingen vet hur jag var förr i tiden och kan jämföra med hur jag är nu, man kan dansa hur man vill, man kan göra vad man vill, dom kan tänka vad dom vill (om dom tänker alls..) ..vi flyttar ändå snart.

image49
..när alla känner alla..


Kommentarer
Postat av: Nina

hehej.. kikade förbi..
Kika gärna förbi min blogg oxå =)

Postat av: fjållan..:)

Hej gumms! Va är de här för sida du har gjort? tyckte du var lite smålik mej på ett av korten du har längst upp på sidan..det näst sista ut till höger, visst?:) Hoppas allt är bra och att du trivs i nya lägenheten i Stockholm! kramis.

2007-09-05 @ 20:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback