dubbla känslor

Dagens har kantats med väldigt dubbla känslor..
Det var med en ledsen klump i magen jag lämnade sveg i morse klockan sex.. Det blev bara nio dagar i hemma den här sommaren. Det känns skumt..
Men, säg den olycka som varar för alltid?
Jag mellanlandade i huvudstaden. Mensverk..men vem har väl dött av lite sådan? Käkade frukost(kaffe och macka) på mcdonalds och satte mig och läste en bok vid stallbron tills min barmdomsbästis och föredetta "kombo" smög in från uppsala. Jag behövde henne och hon behövde mig..även om det var lite risky för henne att vistas på stadens gator..orsaken är top secret.. Det var iallafall häligt att se henne!! Vi styrde stegen åt söder till. Käkade lunch, prataprataprataprata..shoppa..oh my, Jag som nästan aldrig köper kläder har idag riktigt  skämt  bort mig själv rejält.  Eller ja..om man nu kan kalla det så att se till att man har hela och rena kläder.. några böcker blev det visst också..
Sen..15.05 gick tåget..men inte mot Tidaholm utan mot Örebro..där lite öl intogs medan det spekulerades i hur en vattenpipa EGENTLIGEN fungerar..med mera.. mycket trevligt och mycket spontant var det iallafall. Denna trevlighet förflöt i två timmar..SEN bar det av mot skövde/tidaholm..jag läste ut den första av de tre nya böckerna. "Hål i huvudet" (rekomenderas)
Nu sitter jag här..på östra drottningvägen..och funderar på om det kanske skulle vara en bra idé att krascha i kudden och få välfötjänta 8 timmars skönhetssömn innan det är dags att gå upp och jobba..

på återskrivande

image51
säg är det konstigt att man längtar hem ibland?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback