jag fick en liten sång på hjärnan..

..som jag inte hört sen jag var liten.. jag vet inte vad den heter eller var den kommer ifrån,..men den går såhär..

"du tror inte på det häär eller hur?
men visan handlar om ookända djur

Många är långa
och svååra att fånga.
Många syns inte, men finns ändå

Några är gula
och fuula
eller gröna
och sköna.

några är stora som hus, eller så
men dom flesta är små
mycket små
mycket små..."

Jag har nynnat på den hela dagen och känner mig lite löjlig..förmodligen minns jag den helt fel, och det där är nog inte ens hela sången.. men den del jag minns sitter som berget..

Jojustja.. I morse försov jag mig. jag vaknade tio minuter innan jag skulle börja jobba. Men jag kom i tid. Fortfarande med märken efter kudden på kinden. Snygg som fan kände jag mig...
Woho. Någon borde komma och väcka mig på mornarna..



Kommentarer
Postat av: John Banohn

"Okända djur". Framförd av Olle Adolphson och skriven av Beppe Wolgers. Kan läsas i Beppes första diktsamling "Jag sjunger i skon" från mitten av det glada 50-talet.
Om du inte har hört "det gåtfulla folket" av samma herrar så rekommenderas den starkt. A masterpice of music!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback