kukeliku

Jag läste en grej på aftonbladet.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1326776.ab
Fredrik 12 från Gäddede har hittat ett kycklinghuvud i paketet med kycklingvingar.
Fredrik blev mycket upprörd och ville inte äta kyckling på ett tag.. eftersom han gillar fåglar.
Fredriks mamma vill nog aldrig mer äta kyckling "jag blev så äcklad" säger hon..

Nu undrar jag..varför är det äckligare att hitta kycklingens huvud i paketet än att hitta kycklingens lår eller vingar?
Kom Fredrik på först nu att det är Djur som ligger i påsarna?
Djur brukar ha huvuden och är det så äckligt att inse så kanske man inte borde äta kött alls?
Eller tror man att det kött som kommer i påsar aldrig har levt? Att bara för att man själv slipper nacka och plocka kycklingen så har den aldrig haft vare sig fjädrar eller huvud?
Vore det en råtta som låg i påsen, eller en hög med kycklingbajs, hade jag också tyckt att det var äckligt, men nu var det bara kycklingens eget huvud som råkat följa med..
(Jag är inte vegetarian. Jag äter kött även fast jag vet att de djur jag äter har ögon, öron, päls och känslor..men jag står för det..och jag älskar veg-mat också)

Peta undan huvudet, släng det och ät du dina kycklingvingar, Fredrik.
..men iofs. Blir du äcklad av att äta djur så go veg? Det finns så sjukt mycket god vegmat..
image99

Idag är det inte jag som står för konsten(engångsföreteelse) utan min sambovän Jeanette.
http://www.freewebs.com/jeanette-stenberg/index.htm


..Jag har förresten haft främmande i helgen..Och jobbat..Totalt jättedålig kombination. "Gomorron, hejdå, hej, gonatt"
Men mysigt var det..Fjärilarna är i magen för att stanna verkar det som. oh!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback