dagens outfit..

Jeanette står för dagens outfit.
image57
Vit sjukhusskjorta från landstinget.
Inga strumpor.
Accesoarer: vitt bandage med tillhörande gipsskena från landstinget samt inopererade metallplattor i armen.

Anledningen till denna outfit är ett blött stengolv, hala skor och lite alkohol i hjärnan.
Hala, blöta golv är farliga. Man kan bryta armen.
(En rejäl risbuske till taxichaffisen som ansåg sig för upptagen med metro för att ha tid att köra oss till akuten.)

Anyways, hela historien:
Dagen börjar kl. halv sju. Halvdöd Anna kravlar upp ur sängen och nästan kryper till pendeltåget.
Dagen förflyter som vanligt. spring hit spring dit, sälj sprit.
Efter jobbet är det personalmöte och vi får äta pizza och lära oss att fronta i L-form. "jaha.."
Det var i alla fall riktigt kul att se vilka det egentligen är man ska jobba med och höra lite om vilka de är..Jag gillar dem!
Sen..dricker vi bärs(Spontanjäst) på en pub inte allt för långt borta tills det blir dags att tacka för mig och bege mig mot östermalm där Greta och 8 män väntar.
Jag borde aldrig gått dit.
Jeanette borde ha stannat hemma.
Inte för att det var otrevligt, utan för att om jeanette stannat hemma och jag stannat med bolagarna hade vi aldrig hamnat i Sundbyberg, Jeanette hade aldrig gått förbi den där pölen, hon hade aldrig halkat i den och inte brutit armen.
Jag hade sluppit se hennes armbåge sticka ut på framsidan av armen och vi hade sluppit spendera natten på akuten. Jag hade fått sova i en säng och hon hade inte behövt opereras.
Klockan halv åtta på söndag morgon bestämmer jag mig för att det fan är dags att åka hem ändå, så jag säger hejdå och åker hem och däckar..Sover i två timmar, sen är det dag och jag ska träffa Vän på stan.
Sjukt trevligt, mysigt och bra på alla sätt och vis.
Kyckling, lakritsfiskar och Kjelle Bergkvist.
Gos.

En hemsk grej har hänt i min by. Jag kanske inte ska skriva vad här,,men det fick mig att rysa över hela kroppen.
Jag är så ledsen för er skull..

oh..Det har hänt en rolig grej där också..en liten överraskningsbäbis.
Jag är så glad för eran skull..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback