finns det mycket skog i himlen?

Jag har fått lite att tänka på.
En av mina släktingar dog i veckan.
Han dog ensam i sitt hus. Det tog lång tid innan någon märkte att han var borta, posten samlades i postlådan och lampan lyste dygnet runt, det gick inga spår i snön till postlådan..
Jag blir obehaglig innuti när jag tänker på det..
Det är många människor som lever ensamma, som är gamla och kanske lite sjuka, som kanske bara pratar några ord med tjejen i kassan på mataffären. Men hon saknar en ju inte om man inte kommer..
Om man dessutom har som vana att dra ut jacket till telefonen.. Hur ska då någon veta att just nu, just den här gången är det inte pga en utdragen sladd man inte svarar?   
Jag blir lite ledsen när jag tänker på det. Man ska inte behöva dö ensam.
Även om man är gammal och kanske lite alkoholiserad ska man inte behöva dö ensam..   

Jag hoppas han har det bra nu.   
Och jag hoppas det finns mycket skog i himlen.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Ika i rutan gav mig otäcka mardrömmar och jag verkligen hatade henne och hennes skånska.

däremot gjorde hon en bra roll som katten Findus

Postat av: Kerstin

Det gör det Anna! Det FINNS mycket skog i himlen - annars vore det inte mycket till himmel!!
Fina tankar av dig! Kram från mig

2008-03-16 @ 16:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback