tvätta


Turkosa kalsonger, randiga trosor
en basker, en blus och en kjol med rosor.

En smutsig halsduk, en t-shirt med fläck
tre stycken strumpor där maken är väck.

En stickad klänning, en spetsbehå
tre par jeans med fläckar på.

Ett par shorts, en diskkandduk.
Häller på lite medel så tvätten blir mjuk.

Sen lite pulver och väljer program,
stänger luckan som sitter där fram.

Sen går jag hem och bakar en kaka
det tar en timme sen går jag tillbaka.

Nu ska det torkas och tumlas och så
(fintvätt som tumlas kan bli grå)

Nu kommer han med torkskåp fyra.
"mitt skåp luktar  vitlök"  börjar han yra.

Jag skyndar mig att vika min tvätt,
jag vill inte veta om han har rätt...

Sen går jag hem och glor på teve,
det ligger ingen i soffan breve..

Det var min kväll i stora drag
imorgon är en annan dag.



Med andra ord:
Idag har jag tvättat tills jag blev trött
jag tror jag kommer sova sött!



Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ju det jag redan vet

Du ÄR en stor poet!

Rita sen en bild därtill

så kan du gå hur långt du vill..!

2008-11-12 @ 22:03:30
Postat av: Moster Eva

Åtta vita att ha inunder

en lång urtvättad för sömniga stunder

fem st. sockar med make och allt

tröja att ha när det blåser kallt

kära röda jackan vars tid är över

(den nya svarta kostade klöver)

En secondhand-kofta jag köpt till mor

Diverse plagg som i stugan "bor"

Ett lila-randigt lakan i skön "bäck och bölja"

- ja detta kan i min tvättkorg sig dölja

Men, själva reningen får allt anstå

då jag i sängen snörvlar och äter "Vicks blå"

Kramar från host-moster

2008-11-15 @ 16:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback