"vad önskar du dig i år då?"

Nu börjar den komma, den där frågan som jag liksom aldrig vet vad jag ska svara på..
För hur mycket jag än försöker förneka det så kryper vintern närmare och på vintern är det både den där julafton och den där förödelsedagen..(25 år..herre gud)
MEN nu har jag funderat lite och här kommer den nu, i god tid och allt, årets önskelista:
OBS. jag är inte alldeles seriös på alla punkter.


Rörstrand Sippa, den blågröna varianten (tallrikar, fat, koppar, asietter, skålar sås-snipor..allt som går att hitta) Finns på tradera ibland och kostar från en krona och uppemot två hundra beroende på hur tur man har. Kan förmodligen även hittas på loppisar och i källare runt om i sverige.
Ut och leta, gör mig glad.

Bidrag till en ny säng. "skänk en slant till behövande barn" Man KAN inte sova två personer över 180 cm i en 90-säng. det GÅR inte.

Gott te.

En pilatesboll/en stepupbräda (jomen faktiskt..idag bygde jag en stepupbräda av en hög med tidningar, den var hal!)

Sex and the city, mini shoebox. Späd på mitt beroende!

Chokladpraliner.

Tuschpennor, block, gouagefärger och sånt dära konstigt.

Lakansset, 2 av varje så man kan vara sådär piffig och bädda matchat.

Att alla jag tycker om ska fortsätta vara friska och glada och komma och hälsa på mej ofta!!

En weekend i paris. Tänk soundtracket till Amelie från montmartre..i montmartre! mmmm..



En diskmaskin/tvättmaskin/liten lydig slav..

En vas. Det är osnyggt att ha blommor i en petflaska/syltburk.

Sånt där godisluktande shampo som man får i håret när man tvättar det hos frissan..

En spaweekend.

Att aldrig mer i hela mitt liv behöva åka finlandsbåt!

En prenumeration på serietidningen Hjälp!

En myntbörs som tanter har..en sån puffig med ett "knäppe"

Fina second hand/loppiskoppar.

Fred på jorden och sånt där..



Sen önskar jag mej inge mer!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej på dig =)

Nu vet jag vad du ska få i julklapp =)

kram på dig

2008-10-29 @ 21:11:20
Postat av: joss

Haha underbart med egen stepupbräda. Jag undrar om det funkar med badboll istället för pilatesboll. För då kan du får min lillebrors badboll. Om jag får komma på ditt kalas vill säga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback