i have a dream

..Något underligt har hänt..
Jag vet inte om det har med den stundande 25-års -nej förlåt, 24 sa vi ju-dagen eller vad det kan vara men jag har liksom börjat vilja ha ett litet hus..som en liten tjugofemårskris eller nåt?
Vissa vill ha en mc eller en tatuering..
Jag vill ha ett torp...på landet..

Ett litet hus med fyra rum och kök där man kan baka cookies och koka kaffe och sen gå ut och sätta sig på bron (vi säger så i norrland, i södra sverige säger man visst förstukvisten eller nåt?) och titta ut över sjön..(för det ska ligga vid en sjö)..och lyssna på ingentinget. (Det är det skönaste..här i stockholm låter det ALLTID, även om man inte bor mitt i grötsmeten)
Sitta där och tänka ut lite grymma ideer..
Tex: jag ska sy en mjukdjurskollektion, trycka vykort, virka ett lapptäcke, trycka en tröja, skriva en barnbok eller nåt, dricka upp den sista kaffeslurken och gå upp för knarrtrappan och gå in i ateljen (stoooort skrivbord med två arbetsplaser, en på varje sida, med symaskin, ljusbord, hurtsar, pennburkar och annat kreativt och ändå massssaaa plats att skapa och bre ut sig på. )..bara att slå på radion och sätta igång.
I det andra rummet på övervåningen skulle  Svante ha ett musikrum. Där sitter han och skapar grymma låtar, han pendlar lite mellan dom här rummen.

Huset är billigt att bo i så det räcker med att ha ett halvtidsjobb, högst..så man kan skapa resten av tiden..och dra in pengar på det istället..
..Och (Viktigt) vi har ingen teve!

Jag skulle vilja prova det ett år eller så.. se om det funkar och man skulle få tummen ur röven och skapa på dagarna eller om man bara skulle få lappsjuka och längta till stan.

Jag skulle nog mest bara sakna att gå och fika.. ;)

Vinbärsbuskar skulle det också finnas..och rabarber!!
..och så skulle jag få låna min lilla älskade gröna ärtbil..så man kan hälsa på hos folk och åka och storhandla ibland.







PS, i helgen har vi hälsat på Svantes föräldar, de bor i ett rött kreativt hus på landet..Kan det vara därför vi kom att tänka på röda hus på landet kanske?


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

låter väldigt mysigt det där med torpet och ingen tv och allt... lite som jag tycker min pappa har det haha... men avslappnande är det allt!



vad bra med färgen, då hoppas jag att mitt hår också blir ljusare efter några tvättar =)



kram

Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

älskar den målningen av det lilla huset du gjort!



och vad roligt att du gillade mitt fågelträd =)

kram

2009-02-17 @ 23:54:03
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kika gärna in och läs mina texter

All lycka Dona

2009-02-18 @ 01:15:04
URL: http://donas.blogg.se/
Postat av: Mamma

Borta bra men hemma i Ytterberg och Korsberga bäst!

2009-02-19 @ 19:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback