vi ville inte röra på oss




Det här är en väldigt talande video för hur jag upplevde gympalektionerna när jag var liten.
Jag var den lilla killen som suger på krabbgång (fast jag var tjej)..
Är det någon som vet vad han gör idag? Klarade han av denna kollektiva förnedring och blev en stark och härdad man som vuxen? Eller bröt detta ned honom totalt?
Jag tror vi skulle ha mycket gemensamt.

Hade det funnits mobilkameror på den tiden jag tvingades in i svettiga gympasalar hade säkert folk skakat av skratt när de sett Youtubevideor av lilla anna som kastar basketbollar som studsar tillbaka i ansiktet på henne, eller som ramlar och slår hakan när hon åkte skridskor, eller som allmänt inte var så bra (på krabbgång tex), lilla anna som fick gå på extra rörelseträning och träna på att balansera på bänkar eller kasta ärtpåsar i hinkar.

Killen i filmen, det är du och jag mot världen!

Kommentarer
Postat av: Natasha Roxy

cool blogg du har:D

Postat av: Anonym

haha - fy fan va kul!!!!

2009-03-22 @ 16:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback