när vi öppnar ett café..

..ska det se ut såhär:



Vi ska servera olika sorters hembakt bröd och färgglada bakverk och kanske dagens vegetariska soppa.
Så mycket som möjligt  ska vara ekologiskt.
Det ska vara varmt och trångt och trevligt.
Folk ska sitta och smutta på sin kaffe i fem timmar och prata skit och när kaffet är kallt eller slut ska man få gratis påtår.
Det ska finnas tusen sorters te i fina burkar och vi ska ha en kaffemaskin som gör världens godaste kaffe.
Det kan vara lite olika koppar och lite udda möbler, det gör liksom inte så mycket.
Ibland har nån oupptäckt liten konstnär  utsällning på väggarna  och nån kväll kanske det spelar nåt litet band.
Vi ska ha öppet lite som vi vill men ofta ganska sent.
Det ska lukta kaffe och stearin och nybakat och folk.

Vi ska ha mjöl på kinderna och nästippen och kunna bjuda nån trevlig prick på en kopp kaffe utan att nån chef blir grinig.
Vi ska kunna säga "jag tycker du ska ta äppelsmulpajen, den kom precis ur ugnen!" och veta precis vad som är i den för vi har bakat den själva.

Kommer du och fikar där?

(bilden knäppte jag på Au Grain De Folie, en vegrestarang i paris som jag blev kär i)

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men Tack sötaste Anna för de där orden!

blev fasiken helt jättelycklig för att just du skrev dom!

massa kram!

Postat av: Ann-Mari

Jag kommer!!!

2009-05-23 @ 09:11:59
URL: http://dromt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback