"snökaos"

Jag är i Sveg nu..Jag och gröna faran har varit ute på äventyr. Sladdat på snöiga, hala vägar i härjedalens djupa skogar.
Det låg kanske en dm snö på vägen när jag backade ut ur garaget och jag fnissade lite för mig själv när jag tänkte på hufvudstaden och chocktlståndet som uppstår varje år vid den här tiden där nere.. Varför blir det inte så här? Snöar det två dm under natten är det ingen som kommer försent till jobbet för det.. inga skolbussar kör fast längs vägarna och ingen måste sova i sin bil på vägen.. ändå kommer det mer snö här än där.. det är konstigt..
Anledningen till att jag tog ut "ärtan" på en tur var att jag skulle baka en tårta..med blå marsipan. Detta blåa marsipantäcke måste hämtas på bageriet för att kunna hamna på min tårta.. Tårtan är klar nu och den blev fasligt vacker..Nu ska den bara levereras till sitt födelsedagsbarn.
image101

Jag längar efter ett kunna blogga för hand igen..men scannern funkar inte med den nya datorn. Åh jag vill vara en tekniknörd!!

Kommentarer
Postat av: eva

Anna,
tårtan var inte bara vacker! Den var supergod också.
Enkelt uttryckt:Perfekt (som du)
TACK än en gång både för tårtan och allt det andra!
Eva

2007-12-03 @ 23:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback