Semesteralbumet

Jag sitter i soffan och hostar, har hankat mig fram på host-te och glassdieten i två dagar.
Svininfluensan? Nä..I think not, men en härlig förkylning har jag iallafall fått.
"Ett ypperligt tillfälle att uppliva din försummade blogg" kanske du tänker då?
Och det har du ju alldeles rätt i!
Därför kör vi först och främst en liten uppdate om vad som egentligen hände på semestern:


Vi började med ett stopp hos "svärfamiljen" i Korsberga, där var det full rulle.
..och väldigt fint!


Klas är suddig och äter kanske grillad majs?

En dag när vi hade badat i Bredvik plockade vi jordgubbar hos en gubbe.
Han ville inte att man skulle äta när man plockade.
HAHA säger vi till honom.


Jordgubbe och köttgubbe.


Sen åkte vi till Göteborg och åt glass och ritade vid en staty.


..och kollade hur många människor som fick plats på Malins balkong.


Greta och Daniel var söta.


..men alla fick inte vara med.


Vi slappade i en park.


Sen tog vi tåget till Stugan i Fäbodträsket.
16 timmar tog det.


Jag och Svante sov på loftet.


I stugan kan man spela spel och fika och fiska och åka vattenskidor.
Jag gjorde allt det där.
Vattenskidorna gick sämst.


Vi var fotogeniska vid Skellefteälven.


Svante och Selma(aka världens sötaste lilla kusinbarn) pratar allvar.


Efter några dagar åkte Svante tillbaka till Stockholm,
jag tog tåget till Sveg och sen gick jag och päronen till Sjöhöle.
Där finns så vansinnigt gott vatten!!


Vi gick på en fisketur.


Här bor dom..Fiskarna.


Pappa på väg tillbaka över Fiskeflöta.


Kolla här då!
Världens bästa smakkombination!
Knäckebrö med knaperstekt bäcköring (gurkan är onödig dekoration)
med flötgröt och mjölk.
Fantisktiskt!!


Från Farmors plats i köket.


Såhär häftig var himlen klockan fyra på natten, typ tre minuter innan åskvädret bröt ut!


Sen gick vi hem och..fikade.


Efter ungefär en vecka åkte jag tillbaka till storstan.
Malin och Razz hälsade på och hängde på balkongen.

Sen hände nåt konstigt..
Alla fick hår på överläppen!


Ingen är snyggare än vi!


Sen var det back too work!
Snyft och suck..det var en härlig semester!

Jag har träffat många som inte fick vara med på bild här, kusiner(Matilda, grattis till jobbet!),mormor, mostrar och morbröder, vänner och annat löst folk.
Och min vän som inte har det så lätt just nu. Henne matade jag med tacogratäng!
Jag tänker på dig..Och du, Kom ihåg att det kommer bli bättre!!
Jag lovar!!


puss och kram

Kommentarer
Postat av: T.

åh vilket fint semesteralbum!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback