Dagsraporten från fiskis

Idag bakas det fruktbröd i fiskis.
(jajaja, förlåt, det här har nästan blivit en bakblogg, det är inte meningen, det är bara så vansinnigt kul att baka!)
Det här brödet är smaskens och sådär oförskämt lätt att göra eftersom det inte behöver jäsa eller nåt.

Det kom till när jag, Svante, Klas och Erik satt och käkade på Kjellsons.
På Kjellsons får man en sån där liten korg med bröd och färskost innan maten (Varför egentligen? Man blir ju mätt och glad ändå..) Men finns det bröd så smakar man.. Och vilket bröd det var!! Saftigt, kompakt och med massa bitar av frukt.
"Ett sånt här kan jag baka" tänkte jag..

Här om dan kom mamma och häslade på, så då bakade jag det här brödet på prov som tillbehör till en champinjonsoppa..Göttgött! Nu har jag skrivit upp hur jag gjorde så det kan massproduceras.

Du borde verkligen testa, det är gott







jo, en grej bara.. lägg lite folie över bödet efter typ halva tiden, annars blir det svart..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm, det var jättegottjättegott!

Tack för sist!!

2009-05-21 @ 22:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback