Dagens bulle..

Att baka och plugga är två sysselsättningar som går bra ihop.
Jag orkar nämligen läsa i ca 40 minuter åt gången. Dvs lika länge som en deg ska jäsa ungefär.

Såhär gör jag:
Läsa. Tröttna.
Sätta en deg.
Jäsa och läsa.
Knåda.
Läsa och Jäsa.
Grädda.
Läsa.
Klart.

På så sätt får man läsa i 2,5 timmar och ändå ha goda limpor till frulle dagen efter.
Detta resulterar i att det OFTA finns nybakat matbröd i det här kollektivet då det är mycket att läsa nu..

Idag blev det fullkornsdinkel och råglimpor med honung. Eget recept.
Goda?
Det får vi se.

Uppdate:
Jojjomän. Goda som bara den.
Kom på fika?

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Du är ett geni Anna!

Denna pluggmetod bör testas omgående!

Postat av: T.

ååh vilken bra metod! det kör jag nästa gång jag ska sätta tänderna i surdegar som till exempel bokföringen.

ha det fint

mvh T.

2009-11-30 @ 17:32:53
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback