typiskt dålig dag..

Idag har jag haft sönder 4 ölburkar. Jag välte en hel ölstuv, tre burkar gick sönder och sprutade ner hela mej och hela golvet med öl. Gammal bärs luktar apa. Men jag tyckte att det var så kul med ölslask så jag lyfte en platta utan botten..en burk till gick åt helvete.. jag blev blöt om fötterna.
Bananflugor gillar gammal öl. Jag HATAR bananflugor.
Sen tyckte någon att det var en bra idé att skapa en pöl på golvet......som inte bestod av öl.......
Då blev jag ledsen på riktigt.. Gör inte det. Det är fan inte kul.
Jag fick städa upp det. Jag höll på att kräkas.
Det var sånt jag hoppades slippa när jag slutade jobba som städtant på sjukhemmet...

Midsommar var däremot en typiskt bra dag trots totalbrist på planer.
Dricka lite öl..prataprata. Ute men ändå inte.
Väldigt spontant och i sista minuten.
Spöregn men värme. Sillröra ála kajsa varg "man tager vad man hittar på statiol"

Annas Midsommarwrap:

Rätt mycket Sillröra:
en burk senapssill(skär sillen i mindre bitar), kanske inte riktigt all sås..
två kokta, tärnade ägg
ett tärnat äpple
typ tre matskedar gräddfil.
lite majonäs om man vill..
salt och peppar..
Rör ihop.

mosa två färskpotatisar på ett tunnbröd/tortillabröd, lägg på tomat, gurka, avocado och sillröra, toppa med en dillkvist bara för att det tydligen är fint...
Rulla ihop och förvånas över att man kan bli mätt även om det inte finns nån mat på statoil och ica är stängt..
Känner man att man inte blir mätt (eller inte gillar sill) kan man steka lite köttbullar också..

puss







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback