sömnig

oh vad jag borde sova.
men nätterna är så sköna.
kravlösa nätter .
mörka, tysta nätter.
nätter som man kan fylla med ord.
i en bok eller på en skärm.
komunicera eller bara skriva för sin egen skull.
tänka  på annat än sånt som fyller dagarna med någon form av oro.
för på natten kan man ändå inte göra nåt åt saken..på natten sover de andra.
nästan alla andra. men inte riktigt..
det lyser i fönstret på andra sidan gården.
jag undrar vem som bor där.
jag undrar om den personen undrar vem som bor här..
klockan är halv tre.
det är nästan mer morgon än natt..

image33
jag gillar clowntjejen som alltid är där bakom.
det är hon som håller mig vaken på nätterna och får mig att fundera ut konstiga tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback