degaredagen

image95

Jag ville bara sova ju,
men klockan ringde klockan sju.
En ostmacka och en kopp te.
Jobba fram till klockan tre.
Sälja whiskey, glögg och öl,
tappa vinbox..ingen pöl.
Klockan tre var dagen över,
jag hade tjänat lite klöver.
Jag vinka till lillebror därför att
han skulle dra till amerikat.
Sen tog jag pendeltåget hem,
nu var klockan över fem.
Jag käkade räka, ägg och bröd,
sen kände jag mig trött och död.
..Skulle bara vila en liten stund,
tänkte inte ens ta en blund,
men ögonlocken var betong,
jag slocknade ju på en gång.
Nu är det kväll och jag är vaken
sitter och tittar på tevesaken
Det var min lördag i stora drag.
Hurra. vilken jätterolig dag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men är det detta barn vi fött
som ligger där och sover sött?
Det ser ju skönt och mysigt ut
Så vila du tills dan tar slut!

2007-11-18 @ 15:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback