titta in i min lilla kajuta..


Hallen med världens snyggaste tapet, supertung loppisbrevlåda i 
kompakt metall och instabil hatthylla (ja mamma, du hade rätt som vanligt=):


Köket med "nya" loppis-stolar, kylskåp fullt av mat (vi har STORHANDLAT, 
men oh så vuxet)min konst och björkskog av ikeagardiner på balkongen:



Köket med tusen bilder, loppispicknickkorg, 4 liters kaffeburk, egenhändigt 
drejad tekanna, asdyra salt och pepparkvarnar och supersnygg lampa:



Balkongen med grymma hängmattan, indiskakudde, orangea plastmöbler 
och välmåeende garderobsblomma:



"Kreativa hörnan" i vardagsrummet med farmor och farfars gamla stringhylla,
massa loppisramar, ikeaskrivbord+stol, farfars sängbord(bakom tavlan) och 
Svantes gitarr:



Vardagsrummet med mormor och morfars gamla soffa, soffbord från soprummet,
min konfirmationsblomma som lever mot alla odds, 50kilosteve som vi BAR från 
alby och en alldeles urtjusig lampa:


(där i soffan sitter jag och skriver nu förresten)



Bilder på sovrummet kommer när det blir snyggt, nu är det kaos och pannkaka och ska snart tapetseras om.

Kul grej:
Fisksätra är Sveriges mest befolkade tätort, med mer än 6000 personer per kvadratkilometer.
Härjedalen är Sveriges glesast befolkade kommun med mindre än en person per kvadratkilometer.

Jag har bott i två ytterligheter. Det tycket jag är ganska tufft.. och jag trivs i båda.






Kommentarer
Postat av: Mapa

Men WOW! Vi är "importerade" (av ordningen särskilt såger pappa)! Jag är särskilt fascinerad av det snitsigt placerade locket framför micron!

Men allvarligt talat -så fint det blev!! Lycka till och hoppas att ni ska trivas och bo in er bra!

Kram ma och pa

2008-08-28 @ 17:47:07
Postat av: Ida

veeldigt vackert. jag kanske kan få hyra in mej i hängmattan om jag inte hittar nånstans att bo. jag kan ge er en 2000 fört, det ser gött ut. men när det börjar bli kallt kanske vi kan säga 1000? såå.. va sägs?? hahahaha. FAN VA FINT NI FÅTT DET! grattis till er. i is happy.

2008-08-30 @ 22:16:47
Postat av: IDA

tjena

va snyggt ni har fått det =) ser framemot att få se fler vinklar och vrår:P

Chiip å hej fra stan

2008-09-03 @ 16:22:21
Postat av: Kerstin Ederlöf Olofsson

Oj - jag skrev en kommentar men under bilden "Fina flickor.." Där ligger den..

Kram ma

2008-09-07 @ 17:21:02
Postat av: suzane

åhvafintnihardet! säger jag bara =)

2008-09-08 @ 14:22:32
Postat av: Matilda

En typisk Anna lya=)fint!Verkar vara en rätt stor lägenhet? Då kanske man till och med skulle rymmas om vi skulle få för oss att komma ner=) Hoppas allt är så bra som det lät igår, miss you! puss

2008-10-05 @ 13:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback