svett

Idag hände något märkligt.. det är så konstigt så att jag nästan inte tror att det är sant...
jag sprang..
För första gången i mitt liv har jag varit ute och sprungit.
Synnerligen obehagligt.
Men jag fick lite tockångest som jag var tvungen att döda..
Det gör ont i benen att springa.. och man blir svettig.
..men den här byn ger mig liksom spring i benen..
Skogen luktar honung och regn och det glittrar på lingonriset..
Jag blir som ronja, och vill springa i skogen och skrika mitt vårskrik (sommarskrik),
..grejen är bara den att jag var så lite ronja man kan vara när jag sprang.
Jag ville inte alls hoppa och skrika.
jag ville dö
och jag ville stanna..

Jag kanske ska börja tokspringa som hon i vänner..veva med armarna och knasspringa med benen.
Det verkar roligare.

Nu vill jag ha en chokladboll. Jag har inte tjockångest lägre.
Puh!




Kommentarer
Postat av: ida

det BÄSTA med att plåga sej själv genom att röra på sej är allt gott man kan unna sej efteråt, utan ångest.

tok spring, det låter som en bra ide!



puss påre vännen!

2008-07-03 @ 19:55:20
Postat av: suzane

vad duktigt! har du sprungit nå flera gånger?? =)

jag har valt att promenixa istället ... tills jag skaffar mig bra jogga-till-you-drop skor.

kram

2008-07-16 @ 15:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback