en midsommarkattsdröm

igår var det silldagen. Grilldagen. Små grodornadagen. Cosmopolitandagen. Jordgubbsdagen. Hatrevigtigodavännerslagdagen.

Vi var hos Ida, på hennes betonginnergård.
Jag hade bakat paj.
Ida hade kokat potatis.
Jeanette och johan hade också kokat potatis.
Vi hade mycket potatis.
..och mycket sill.
Vi satt på en plastmatta utanför hennes fönster och trivdes och blev mättare och mättare.
Idas granne, konstnärstomas, var full och ville att vi skulle sjunga när han spelade ukulele.

"ska vi dansa små grodorna?"
"Klart vi ska dansa på grodorna!!"

Sen blev vi katter.

Sen var det natt.

Vi satt bakom Dewy i "malkolm ett geni i familjen" på nattbussen, han skröt om sina sexuella erfarenheter och jag kunde knappt hålla mig för skratt. Sen blev han rädd för den stora katten som satt bakom.

Och jag tror att turkiet vann fotbollen.




Kommentarer
Postat av: ida

ja galet kul var det! den där potatisen smakar fortfarande gott. mums.



miaoooo

2008-06-22 @ 14:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback