dåliga dagen

Förbannade jävla skit!
Idag skulle jag åka till Sickla för att köpa lysrör och damsugarpåsar och göra en ministorhandling.
Glad i hågen tuffar jag iväg med banan. 
Väl framme i sickla börjar jag promenera på jakt efter lysrör.. jag går lite i mina egna tankar när..PANG! En kant..Jag snubblar och ramlar framåt, rätt på mage, tappar luften, skrapar upp knäna, strumpbyxorna går sönder, jackan blir skitig på hela magen och i handflatorna sitter det fast grus i sår som blöder. Tre meter bort ligger min mobil i tre delar, hela innehållet i väskan har flugit ut.
Jaha. där ligger jag.
Folk går förbi och tittar åt nåt annat håll.. (inte okej)
Det är ju liksom bara att resa sig och försöka borsta bort den värsta lorten, samla ihop de utspridda grejerna och halta iväg.
Jag fick gå på apoteket  för att köpa plåster. jag såg nog så ledsen och trasig ut att jag fick låna deras handfat  för att få bort smuts ur såren, sen gick jag till åhlens och  köpte nya strumpbyxor och plåstrade om mig själv i deras provrum.

Jag var tvungen att ta en kaffe och sitta still lite för att lugna ner mig.

Sen gjorde jag klart mina ärenden. Lysrör, dammsugarpåsar, mat.
Jag fyllde min dramatenväska (Dra Maten..ja ni fattar) med massa tunga saker, den blev så tung att jag inte orkade lyfta den och åkte hemmåt mot fisksätra. När jag gå av tåget går hjulet på väskan sönder!
Jaha. Där står jag.
Två tunga påsar i ena handen och en jääättetung dramatenväska i andra handen.
En gubbe går förbi och säger "det finns inga extrahjul till sånna", sen piper han iväg..
Nähä. Okej.
 Det är ju liksom bara att börja släpa. Dra denna väska från helvetet längs gångvägen med ett trasigt hjul. Det tog hundra år och var inte kul med mina skrapade händer och smärtande knä.

Nu sitter jag i soffan och äter mangosorbet, tittar på den rätte för rosing (skräpteve deluxe!) och trivs.
Äntligen Hemma!!

Nu ska jag baka bröd.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristin

Efter en sån dag kan det bara bli bättre, njut av glassen.

2009-03-01 @ 19:54:50
Postat av: Hayley

Usch, så kasst av folk att bara gå förbi. Så hände det när min cancer-sjuka mor ramlade på stan när vi var och letade bröllopsklänning till mig. Hon ramla så illa att hennes glasögon gick sönder. Stannade nån.. Icke! En man tvärsöver gatan kom springades istället!



Skönt att du kunde plåstra om dig själv. Och väl hemma måste det känts underbart skönt att få sitta ner!

Postat av: ida

vännen. va trist att höra. skrutt dagar kan man va utan!



behöver ni hjälp med att reklamera dra maten så fixar jag det.



mega pussen

2009-03-03 @ 00:01:46
URL: http://balleballeballe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback