it´s the time of the season

...varje år vid den här tiden händer nå´t.
Jag börjar längta efter att packa ryggsäcken, dra på mig gummistövlarna, stoppa bomull i öronen och åka på festival.
Man längtar efter tusen glada människor, solsken, svett, lera, musik och galenskaper.
 
Jag minns när jag såg winnerbäck tre dagar i sträck. Första kvällen med tårar som plöjde fåror i mitt dammiga ansikte (karln sjög ju bara mina gamla ångestsånger), de andra kvällarna gladdansandes med tokiga främlingar.
Eller Björk på den allra första festivalen, eller Marlyn manson på Hultsfred.
 
Och alla galet glada människor, som tex Svinet, och han som trodde att han var stålmannen, och han som hade en barbiedocka runt halsen, och Obin och sägerjaaaag-tjejerna och kom ner från taket-norskarna, och trollet och niklas och han som sov i diket för att jag skulle få sova i hans tält, eller dom trötta grafittimålarna...äsch, listan kan göras lång..
I sommar blir det nog roskilde. Igen. 
Gode gud, gör så att solen skiner i danmark andra till femte juli! Amen.


(stövlarna som är farmors, hade de vetat vad som komma skulle hade de nog gömt sig längst inne i ladan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback