Middagstipset

Idag mina vänner, ska jag bjuda er på middag!

Receptet har jag (typ) kommit på själv.
Det blir Älglasagne med västerbottensost!
Receptet räcker till cirkus fyra hungriga flickor och pojkar.

Det här behöver man till gucka nr ett:
"lagom" mycket älgfärs(det går lika bra med tex nöt, men älg är gott och snällt)
En burk krossade tomater (ekologiska ska det va, annars blir det smisk)
En gul lök
Några (två? tre?) klyftor vitlök
En burk kantareller
En burk champinjoner
Kryddor man gillar (jag gillar oregano och rosmarin)
Salt och peppar.

Lasagneplattor (färska, det går fort.men gamla töra går också bra)

Det här behöver man till gucka nr två:
Lättphiladelpia (kanske ett halvt paket)
En burk lättcremefraiche

Topping:
Skivad tomat
Västerbottensost

Såhär gör man:
Gucka ett är en vanlig köttfärssås (fräs lök och vitlök, bryn köttfärssås och häll i allt annat. Puttra ett tag)
Gucka två rör man bara ihop.
Vara med lasagneplattor tills allt tar slut eller tills formen är full.
lägg ut lite skivade färska tomater över härligheten och strö över lite riven västerbottensost.



(och så glömmer vi inte salladen till det här.)

Kommentarer
Postat av: Sofia - 18årig blivande brud!

Der hoppas jag att du gör =)

Postat av: Mamma

Tack för maten!Den lasagnen var försvinnande god!

2009-03-30 @ 08:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback