vinprovning

Igår stod vinproving på schemat. Mias place var platsen, 21. 00 var tiden och pinot noir var druvan.
Mycket trevligt.
Provningsdeltagare var hon med rosa linnet, hon med ring i näsan, han med keps, hon med vita tröjan och så jag.

Vi kom fram till att pinot noir både kan lukta kattpiss och jordgubbe, att pinot noir ibland nästan kan förväxlas med rosévin och att det går bra att prova rödvin i både champagneglas och vanliga dricksglas.

Jag kom fram till att min mage inte har nån botten när det gäller ost och kex.






























(Folk man hänger med både när man jobbar och när man inte jobbar. Det är det där polaroidprogrammet som gör att vissa av oss får en härlig grön likfärg i ansiktet)

Jo.
Nu är jag förresten hemma i Sveget.
Jag ska åka skoter, gå ut med hunden, hälsa på lite släkt och vänner och lyssna på ingentinget ute i fäbodvallen, har jag tänkt. Gött!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback